mandag 27. september 2010

Drøbak 26. september - padlet vi rundt Håøya eller?!

Som nevnt i bloggs ingress har også jeg (håper det ikke kun er meg?) kommet til den erkjennelse at tiden flyr! Skipper man blogg av en tur eller to er det mye å ta igjen senere. Dagen i dag er det som gjelder! Siden forrige skippertak på blogg hvor det ennå var behagelig å gå i vannet har vi padlet på Glomma i treskevær, vært på rullekurs med Pål og Ann-Kristin (kun et utgangspunkt for videre utfordringer for min del), sneket inn en økt teknikktrening, hatt en helg med tur- og litt bølgepadling i Drøbak og Larkollen/Sletterøyene, skulket en hel helg og gått i fjellet med bena ned, og så til poenget - en søndag igjen - rundt Håøya. Det er slik med Drøbakturene at det er ikke Håøya som utgjør toppen eller tyngdepunktet hva padling angår, men uten Håøya rundt med jevne mellomrom er det usikkert hvordan vårt øvrige padleliv ville vært. Og her taler jeg som en ren amatør - rundt Håøya er jeg beæret over samvær med folk som trolig har gjort ferden "tusen ganger" - som det heter - uten å overdrive. Gårsdagen uten unntak, enkel padling men trivelig, langs øyas bergkanter og svaberg, runde nordsiden, ny strekk i sola på Askholmen, se etter Kiel-ferga for om mulig å lure ut en bølge...



Ingen kommentarer: