søndag 3. oktober 2010

Fra Hagenstranda søndag 3. oktober 2010

På vei hjem fra lørdagens padling kom følgende sms fra Jørn: Klokka 7 søndag morgen! Jeg er vel heldig, denne uka har det ikke vært behov for å forvarme termosen engang, den er varm fra forrige tur.. I går var det heller ikke behov for å ta kajakken av taket, jeg har bestemt meg for å ta Perception til Bulandet så det er bare å bruke den litt. Prøver se det positive i den, kjenner også at jeg har lært en del padling i Nordkapp som jeg har nytte av i storbåten min.

Det var ikke lenger mørkt når klokka gikk mot halv åtte, men med blitz ble det litt stemning likevel:


Vi dro først opp Sagstuåa - Tor, Trude, Jørn og jeg - og vi var ikke stille nok: To bevere var ute og farta men slo med halen og forsvant fort. Men arbeider gjør de:


Etter en stille tur inn åa prøvde vi oss i strømmen nedenfor Funnefossen. Strømmen var ikke veldig sterk, men det er lurt å begynne i det små. Selv i denne strømmen skjedde det plutselig mye i vannet og det kan virke helt uforutsigbart hvilken vei kajakken vil gå. Mye å lære her! Trude hadde røykepause så hun tok en haug med bilder:







Tors første brottpadling:


Så skulle jeg rulle igjen da,.. Dårlig dag på jobben, ikke sant? Kanskje uten konsentrasjonen sammen med Trude på stille kveldsvann, kanskje Nordkapp, det var en intuitiv rulle jeg gjorde sist, uten at jeg helt vet hva jeg gjorde riktig .. osv. Uansett, det må øving til. Men jeg ønsker meg å "få det til" - har ikke helt tålmodighet til denne systematiske; komponent & sett sammen treningen. Helt feil. Men, bedre lykke neste gang, det går seg til! Bare ikke i dag :-(

Takk for turen uansett, utrolig flott å padle om morgenen!

Ingen kommentarer: