mandag 29. november 2010

Drøbak - rundt Håøya søndag 28. november 2010

Det gjelder å finne rette balansen så jeg dro til Drøbak på søndag, må ha litt saltvann óg. DKK padler alltid søndager men denne gangen var det bare såvidt. Men Finn kom også så vi var to som dro nordover i titida. Ikke så mange kuldegrader, rundt 6 og ditto ms vind. Vi tok østsida oppover, til en forandring, og så ville lavvoen bli på tilbaketuren ..

Vær og føre var igrunnen helt ok, men etter turen lørdag var jeg for godt kledd og hadde for mye på henda. Detaljert læring på denne tida av året, rett og slett. Det er mildere og føles "varmere" å padle i saltvannet, og med en del mer vind ble det annerledes enn mer stille innland. Grått og vakkert er det uansett.





- nydelig oppover mot Askholmene, deretter ble det mer vind, og rundt nordsida av Håøya var det faktisk ganske stritt, og med gode bølger på nordvestlige sida. Litt overraskende og nedtur var det ikke så veldig artig, for første gang satt jeg stivt i N - det var en dårlig følelse, og vanskelig å gjøre noe med der og da. Da vi var rundt og på innsida var det å savne dønningene, men det var ikke dagen for å være på topp av bølgene. Håper dette blir bedre utover vinteren når jeg blir mer vant til å være i kulda og forhåpentligvis funnet de optimale hansker som holder meg varm nok over tid og samtidig sikrer godt grep om årene.


- vi ankommer lavvoen nordfra, og der ligger William sin båt. Og han har fyrt også :-) :-)



- vi må videre, og selv om det ikke ser så galt ut var det vanskelig nok å komme ut med tom cockpit, både Finn og jeg har trange spruttrekk og de er vanskelige å sno på i kulde eller med hansker - fritt valg .. Jeg tror baksing ut fra land i bølger som gjør det vanskelig å komme ut ordentlig er den mest frustrerende padling jeg gjør, gleder meg til jeg blir trygg på det!


- jeg henviser til Finn og William for nærmere detaljer .. men så fikk vi nyte litt stille på vei ned mot Oscarsborg, kunne blitt der hele ettermiddagen og tatt bilder -




- så runda vi og det ble temmelig ruskete igjen, og på vei tilbake begynte det å snø og med litt sterkere vind -

-------------------------------

Likevel, det var ikke kaldt å padle, og tilbake i Vindfangerbukta fikk jeg tatt dagens dose av vinterprosjektet: Rulle to ganger nå :-) - Pingle mumler i skjegget, vil forhåpentligvis bli fullstendig akterutseilt, mens Cowboy ikke trengte vise seg denne søndagen. Artig rulletrening og vintertilvenning!

Ingen kommentarer: