søndag 2. januar 2011

Søndag i Drøbak 2. januar 2011

På en søndag er det alltid padleselskap å finne i Drøbak, om enn det har en tendens til å være samme gjengen :-) I fjor var jeg en fersking som plutselig meldte meg til stadighet, i år er jeg med i vi og det er ingen nye fjes å spore dette vinterhalvåret. Men det kan jo dukke opp. DKK holder flere grunnkurs og der er det bra med deltakere, men det er tydeligvis en utfordring å knytte folk til turmiljøet. Får håpe, eller ikke håpe, at de padler på egen hånd...

I dag ble det nord- og vestover på innsida av Gråøya, kjentfolket ønsker å sjekke tilstanden for is, i dag var det ikke noe is å se der vi padlet, og i litt frisk nordavind padlet vi til sydenden av Ramtonholmen for lunsj. Nesten like varmt i dag, vi satt i snøen eller i fjæra med fjeset mot sola.




Dagens rulleøvelser: Med Shuna i dag, kjentes tyngre men det trenger ikke være åra. For første gang klarte jeg rulle på henholdsvis 2. og 3! forsøk opp, er stolt av det - rekker å kjenne hva som er feil og rette det slik at jeg kommer enkelt opp. Sistnevnte bidro til å stadfeste at vanntemperaturen nå er på det laveste!

Hva jeg lærte i dag: Mest om ett par sokker kontra to, så alt i alt en grei tur. Øver meg på rigg, luker og spruttrekk med hanskene på, det går stadig bedre, og det hjelper at det ikke er så kaldt :-/

Ingen kommentarer: