søndag 23. oktober 2011

Ikke egentlig padle rundt Håøya, 23. oktober 2011

Jeg spurte Richard om å få prøve Romany en tur, kjenne litt på turfølelsen i den. Er ikke så i tvil om dens egenskaper i bølger, men noen synes det går litt sakte bortover med den, så jeg ville kjenne på det. Skal på ny tur til våren hvor NDK kajakk er det som gjelder, og det er bare å glede seg!


Nå har det seg slik at Richard egentlig har plager i albuen og egentlig skal ta det rolig med padling. Men det er viktig å styrke padlemuskulaturen rundt utsatte punkter og dessuten må man jo padle, så da kombinerte vi våre ønsker og tok en kort tur rundt Håøya sammen :-) Fint høstlys og faktisk en del farger, ikke bare bjørk på Håøya.
Den ekte søndagsturen, rundt etter DKKs orienteringsposter og på vei nordover til Langåra.

Det var de rulleproblemene: Sist ankomne råd som jeg umiddelbart likte er å "gi litt faen" -  jeg har tolket det som å rulle, men ikke bry meg så mye om det går bra eller ikke. Litt usikker på om det var meningen til den jeg fikk det av, og særlig om det er mulig. Etter å ha pratet en del om albuer og denslags i dag dag innser jeg også at jeg egentlig har hatt en dårlig høyre side helt siden i sommer. Jeg kjenner det når jeg skal løfte en termos, eller en kajakk, når jeg manøvrerer eller setter et støttetak mot høyre, eller noe annet. Har tenkt på at det er den "svake" sida mi og at jeg ikke er noe god på den, men faktisk handler det nok en del om smerter og at det stopper seg. Så kanskje skal "gi litt faen" for meg være å la maset hvile litt, bytte tilbake til Kalliste, være turpadler en stund, passe på å styrke padlemuskulaturen (tror ikke padlepause er noe alternativ :-/) osv.

Romany? Som med Explorer fikk jeg følelsen av å sette meg i en "perfekt" båt. Samtidig (etter en svært begrenset prøve) har Romany masse som jeg ikke fant i Explorer, den er jo laget for å være enkel å manøvrere på alle vis og "lett å ha med å gjøre", og det er den virkelig. Samtidig tror jeg ikke det blir for mye styr å padle den over strekninger, ihvertfall ikke når det forhåpentligvis er rufsete. Skikkelig god følelse med den båten, det skal bli spennende å prøve den i mer krevende forhold enn rundt Håøya!

Ingen kommentarer: