lørdag 12. november 2011

Bassengtrening 12. november 2011

Jeg valgte å se langt etter en helgetur som har stått i kalenderen hele høsten og som jeg hadde gledet meg til; for noen venner som ikke har glemt meg selv om jeg oftest "ikke kan" på helgene lenger, og en sjanse til å se 16-åringen spille basket. Viktig det og. Og når det kan kombineres med bassengtrening og klubbpadling er det ikke så verst å gjøre mange ting en helg, inkludert kaffe og morgenavis to dager på rad! Selv om tankene går til stjernetitting fra teltåpningen. Tar igjen det - helt sikkert :-)


Ihvertfall fikk vi en bra ettermiddag på Langhus bad, 5 DKK-padlere inntok bassenget og fikk øvd diverse i rolige omgivelser. Siden vi var såvidt få var det god plass, vi kunne nesten få litt fart for å vurdere sving- og snuteknikker. Jeg har jo ikke vært noe fan av bassengtrening, ikke the real thing akkurat, men hva gjør man ikke, denne vinteren skal jeg til pers også.

Endelig igang igjen!
Dokumentasjon før start - dette er ikke oss!

Richard hadde vasket tre klubbkajakker og jeg brukte Avocet som virkelig passer bra til bassengtrening! Og en av de som hadde med seg glis med ror klarte rulla med Richard som veileder, når han bare fikk byttet til en Club... De to andre gutta trente mest kameratredning og jeg høstet diverse kommentarer om "instruktøren" når jeg klundra med åreposeredning. Lurt å trene på den innimellom. Og så kunne jeg reise meg og stå i Avocet'en - det var skikkelig gøy, det har jeg ikke fått til før!

Flere enn meg med aparte utførelse av åreposeredning!

Så jeg fikk kombinert rulling og sculling på den sida jeg behersker og brukte årepose på "the not so very strong side" bare for å begynne å kjenne på den. Da kunne jeg variere og koste meg egentlig veldig. Etter diverse hint har jeg skjønt at jeg gjorde en generaltabbe da jeg begynte med rulle for et år sida: Det tok tid, men jeg begynte å få det til. Selv om det svikta med sculling. Og jeg kjørte prosjekt "rull ute" med rulletrening på slutten av turene hele vinteren igjennom. Mislyktes selvfølgelig av og til men for det meste klarte jeg rulla bra. Og jeg lærte meg kaldt vann og kunne komme opp på 2. og 3. forsøk. Skikkelig tøff! Og etter den fantastiske turen til Seychellene satt jo rulla som bare det.

Men sa jeg det til meg selv og andre?! Nei da, jeg gjorde som da jeg slutta å røyke, tok meg 3 år å kalle meg røykfri, jeg hadde bare "lagt den bort". Var så redd for å falle tilbake og begynne igjen. Så jeg tror rett og slett at jeg overså viktigheten av å fortelle sentrale kunnskapssentre i kropp og sinn at jeg var god til å rulle! Så da dårlige forsøk og perioder begynte å dukke opp var det de jeg trodde på. Og med mer bølgepadling og sterkere prestasjonsønsker var det meste gjort, jeg mislyktes med rulle stadig oftere.

Dette skal det nå bli en slutt på, det skal rulles både her og der, og jeg satser på at vintertreninga blir veldig bra :-)

Ingen kommentarer: